Tuesday, July 03, 2007

Closed ! (three times unlucky)

Chairs piled high, tables bare, sorry it's closed, you won't eat here!
Chaises empilées, tables nues, c'est fermé, vous ne mangerez pas ici !

My first (late at night, too late) is a trendy cafe in Crown Street, in the hot suburb of Kings Cross.
Mon premier (tard le soir, trop tard) est un café branché de Crown Street, dans le quartier chaud de Kings Cross.


My second (early morning, too early) is a restaurant on the harbour across from the Opera House
(can you see it in reflection?)
Mon second (tôt matin, trop tôt) un restaurant sur le port, en face de l'Opéra de Sydney
(vous le voyez en reflet ?)
My third (mid-afternoon, long after the lunch hour rush) is the food court at the foot of Westpac bank.
...Which of the three do you prefer?

Mon troisième (dans l'après-midi, bien après le coup de feu du déjeuner) le resto rapide au pied de la tour Westpac.
...Lequel des trois préférez-vous ?

29 comments:

Bergson said...

excellent
j'adore le personnage qui déjeune à côté des tables.

Les restaurants ferment en hiver ?

au 1 er aout tu me verras sans lunettes noires

Anonymous said...

I see its a three-some theme these days since going solo Nathalie. I'm wondering if it's not more difficult than finding one image every day! I'm enjoying them though, but I confess you get so many comments that I haven't managed to trawl through all the recent posts

Anonymous said...

I meant to say that the second cafe is my choice - look like cafe seats to me, and the photo is very playful

Olivier said...

déjà trois belles photos, très graphique. En photo, je préfère la deuxième. J'aime beaucoup ce reflet de l'opéra dans la glace. tu post peu, mais tu post beaux.

Fénix - Bostonscapes said...

Number 2. Comfy chairs and probably a very nice view.

rauf said...

in the first picture it looks like two guys are peeping out to see who is taking the picture.
Hey wait lets get dressed properly.

GMG said...

Great shots; my favourite is the second, but that's because of the presence one of the New7Wonders of the World which are going to be announced in Lisbon, just in front of my verandah on 07.07.2007!

Peter said...

I would go for the one which opens first, but I would also prefer that it would be the number two, at least from what I can see from the chairs!

iBlowfish said...

Ahh, I really like the picture no. 1 from above, pretty common view but so original.

Dijah said...

I would love to go to the restaurant on the harbour.I could enjoy breakfast and also a nice view!

GiuCe said...

I like the composition of your pics, specially number 2.

have a nice day nathalie!

Mandi said...

I like the chairs in no. 2

photowannabe said...

I love all the shots but #2 with the jumble of chairs is my favorite. Go posts.

Ming the Merciless said...

Wherever I can sit and nurse a cup of coffee while relaxing. But the one across the street from the Oprea House sounds nice.

hpy said...

Do we all like number 2 best? It must be the chairs!

Anonymous said...

s'il faut choisir... la 2. Le reflet de cette architecture épouse parfaitement le chaos des chaises. Merci pour ces découvertes!

Gaëlle said...

J'aime beaucoup beaucoup les 2 dernières photos. Et j'aime toujours tes photos de reflets, tu as l'oeil pour les saisir!

Anonymous said...

another one for No 2 - it reminds me a Paris for some reason

Poly said...

So, were do I can aet in this town?.

Beatifull photos

claude said...

IJe préfère la seconde phpto aussi, Pourquoi ? Les chaises ressemblent à celles de certains cafés de Paris et l'ombre de l'Opéra de Sidney à l'architecture si originale en fond marque bien le lieu où l'on est.

Chica, Cienna, and Cali said...

The second shot.....reflection did it for me :)

Maxime said...

Tiens, des reflets !
Mais je préfère la dernière, à cause de sa construction et des lignes fuyantes qui nous font courir vers le fond.
M^me à l'heure du reps, ça a l'air plutôt tranquille, non ?

Cergie said...

Comment choisir ?
Elles sont toutes les trois très bien
Comment choisir entre ses enfants par exemple ?
Je me souviens une vieille lady anglaise qui me demandait lequel de mes 3 enfants était le plus intelligent

Et bien mes enfants ont tous fait des études différentes car ils sont différents
Pas la même forme d'intelligence, mais cela ne voulait pas dire que l'un valait mieux que l'autre de ce point de vue là
Pareil pour tes trois photos

Peut être choisirai-je cependt les chaises paillées et l'Opéra...
Donc pas le type de photo mais ce qu'elle signifie

Je ne sais quel message faire aujourd'hui, je suis rentrée hier soir. Dur, oui. Dur de choisir.

DS2944 said...

1) Superbe composition colorée, j'adore
2) Cest intérieur avec l'opéra en reflet me rappelle une photo sur un DCP d'un pub ... sympa !
3) Fuyante en clair obscur avec dans l'odre (des choses ?) : Les choses, les végétaux, l'humain : excellent !

Un peu de pub à la Abraham ... ;-)
Aujourd'hui, épisode 4/7 de mon retour de chalutier

Unknown said...

I like the first photo.
It has those plastic chairs with flexi back.

M.Benaut said...

Je préfère le numéro deux parce qu'il montre également mon bâtiment de favori dans sa réflexion.

Monsieur Pain d'épices said...

on peut en avoir une autre???

non je déconne...

je choisi le 50-50 voir l'avis du public...

Pod said...

i prefer the second. especially if you were to meet me there for a cuppa
;0)

Kim said...

I like the different feel of each of these shots, each strong photographically, and each having a different mood. The last having no chairs at all but benches with embedded skateboard clips seems very sterile yet stylish.
-Kim