Monday, March 19, 2007

How do you like your duck?


Yesterday the crowds were on the Sydney Harbour Bridge, taking a once-in-a-lifetime walk to celebrate its 75th. See Paul's pictures to get an idea. I didn't go, held up at home by my youngest daughter's 14th birthday: 14 girls at home for a sleepover, camping in the garden under driving rain. Quite an experience. Took a quiet bike ride in the afternoon to recover, found this duck perched in a tree. How do you like your duck? Wild, lacquered, or in the form of 'confit' or 'foie gras' as they do in the SW of France ?

Hier la foule était sur le pont de Sydney, profitant d'une occasion unique d'occuper les sept lignes de traffic à pied : voir les photos de Paul pour vous faire une idée. Je n'y étais pas, retenue à la maison par l'anniversaire de notre petite dernière : 14 amies à la maison pour ses 14 ans, et tout le monde à camper dans le jardin sous la pluie. Intéressant. Fait un tour tranquille à vélo dans l'après-midi pour m'en remettre, trouvé ce canard perché dans un arbre. Vous l'aimez comment votre canard ? Sauvage, laqué, en confit ou en foie gras ?

26 comments:

Anonymous said...

It's not that often that you can spot a duck perched on a tree, is it?!

Your silhouette style pic reminds me very old illustrated books I had access to from the shelves of my grand father's Bibliothèque in our family homestead when I was little...

Congrat for your gorgious image of the Bridge yesterday. Beautifoul colours.


Ce n'est pas si souvent que l'on peut voir un canard perché dans un arbre, non?!

To image genre silhouette me rappelle ces très vieux livres illustrés auquel j'avais accès quand j'étais petit, dans le Bibliothèque de mon grand père dans notre propriété de famille...

Et bravo pour ta superbe photo du Pont d'hier. Magnifiques couleurs.

isa said...

Canard à l'Orange, s'il vous plaît!

Well, I have seen many a strange bird in the trees, but a duck? Never..until now ;-)

alice said...

Je le préfère vivant que gavé, mais à chacun ses goûts. Les canards volent bien haut dans ton hémisphère!

Marguerite said...

Cette photo est surprenante elle a des cotés paravent de soie japonais. Le canard perché me fait penser au coquin canard de Babe le cochon qui voulait devenir chien de berger, ce canard qui voulait pour se rendre indispensable et éviter la casserole remplacer le coq et chanter au lever du soleil. Il grimpait donc sur le toit
Mais comme il devait devancer le coq il réveillait tout le monde trop tôt !

Que ne faut il pa faire pour se faire apprécier... Oui parce que l'homme ne voit que ça dans le canard ses plumes ou sa viande !

Ceci dit j'avais une copine qui faisait excellement la cuisine et elel cuisinait un canrd à l'orange sublimissime !

Gaëlle said...

C'est vrai qu'un canard perché dans un arbre comme ça, ça n'est pas commun !

C'est joli un canard sauvage, mais j'avoue que je les aime bien dans mon assiette aussi eheh !

angela said...

Lovely silhouette. Well spotted..
14 girls in the rain? I'd need more than an afternoon to recover...
Angela

Anonymous said...

ben pour la recette je vais y reflechir et dire que je quitte mon ex restaurant samedi soir pour en ouvrir un au mois d'avril je penssai oublier de cuisiner durant un mois, et bé je vais devoir te trouver un idée...

Gregory Sey said...

J'aime bien sa femme la Canette, rôti avec des petits navets autour qui caramelisent dans le jus qu'elle produit.
C'est très bon.
(il faut blanchir les navets 10 min dans l'eau bouillante avant et les ajouter 45 minutes avant la fin de la cuisson de la canette)

Carlos Lorenzo said...

Very good composition. I like the trees and the silhouette.

hpy said...

Je l'aime bien en foie-gras (comme Christophe avec son casse-croûte), en magret grillé (chez mon ami Hubert), en confit aussi, mais je n'ai jamais goûté au fameux canard à l'orange à la rouennaise, et pourtant ce n'est qu'à quelques pas d'ici qu'on le sert.

Anonymous said...

Foie gras, s'il vous plaît.

That is such a fun photo. Who would believe it?

I'm posting photos from Paris this week! Touristic ones, but that's what I am. (I'm a French wannabe.)

Paul Murphy said...

Never seen a duck in a tree before:)

Thanks for the link for the bridge shots Nathaile.

Anonymous said...

I too have never seen a duck in a tree - I'm sure you're having us on Nathalie! Show me the nest!
Notwithstanding, it makes an interesting image

Anonymous said...

I meant to say that it reminded me of a Japanese woodcut. (so that would Teriyaki duck)

Chamamy said...

Canard laqué pour aller avec cette délicate photo aux ombres chinoises ;)
Mais j'ai toujours du mal à associer la vue d'un bel animal avec la viande délicieuse dans mon assiette
Quand j'étais enfant il fallait ruser pour me faire avaler une escalope et bannir "de veau" ;)

Olivier said...

Magnifique, on pourrait croire une ombre chinoise faite à la main tellement c'est parfait.
14 enfants dans la maison, tu dois etre contente de retourner au travail ;o)

photowannabe said...

I don't think I have ever seen a duck in a tree. It sounds like the start of a joke. Great shot as is the beautiful bridge shot.
After the "slumber" party, why they call it that I don't know...you deserved a nice quiet bike ride.

Ming the Merciless said...

I like my duck confit-ed and foie gras-ed. And also, Peking-ed.

Steve Reed said...

What great photos! I especially like the reflected lanterns, the lorikeets, the flying pigeon over the cafe tables and the Sydney Harbor Bridge at sunset. One of these days I'll get Down Under!

Thanks for stopping by...:)

Maxime said...

Confit, pour moi !
Mais je ferai exception pour celui-ci -en pleine méditation - car c'est vraisemblablement une réincarnation du Bouddha.

Anonymous said...

Félicitation pour votre blog aux nombreuses photos qui laisse pantois et rêveur le petit Belge que je suis!
Il y'a plus laid comme pays pour ce fixer dans la vie...lol
Salutations pluvieuses.
@+
cantare.
http://cantare.skynetblogs.be

Anonymous said...

14 girls and a sleepover sounds like momma didn't sleep last night. LOL.

Lots of people never see a duck in a tree, but they do land there or they do at our park.

This is an interesting picture and a neat post.

I appreciate your comments and look forward to you guys stopping back again. I have been looking at some things I did in 1975.

We were without DSL service all day so I am tardy in getting around.

Nathalie H.D. said...

Yes Abraham, I had seen ducks in trees before, they're not all that uncommon. This one was perched quite high I must say. And it took me a while of turning around before I found the right angle. I'm quite pleased with the result.

No Richard, this tree is just a perching place, not a nesting place, so no nest to show!!! LOL

Sur le plan culinaire, la canette aux navets d'Imparfait m'a fait saliver, et l'idee d'un canard a l'orange aussi! Et puis le confit, et le fois gras de canard ! En fait, j'aime le canard dans tous ses etats !

Icarus said...

Me too, I'm used to seeing ducks in trees in Portugal, but I haven't ever managed to get a picture like this one. It's beautiful. And a duck in the tree must be worth at least two on the plate!

Anonymous said...

A delightful photo. It is fun! Wow I love your bird shots. Sounds like you had one heck of a party, to be 14 again....

Anonymous said...

bizarre, how did it get up there ?!

the image reminds me of those oriental ink paintings..Wonderful!