Thursday, December 14, 2006

Celebrating 111 + 1

I missed celebrating my 100th post, and the 111th (which I think sounded nice) yesterday, so how about the 111th + 1? It suits my taste for non-conformity and on this beautiful day I'll take you to lunch at the fish market. I love this place. Can you read Claudio's Seafood sign ? If the fish was any fresher it would still be swimming! Take your pick: fresh fish, freshly shucked oyster, live mud crabs, freshly cooked prawns, crab or lobster, sashimi bar, freshly smoked Tasmanian salmon or trout... what are you having?

J'ai manqué l'occasion de célébrer mon centième message, puis le cent-onzième, ce que je trouvais joli, alors pourquoi pas fêter le 111+1 ? Cela satisfait mon goût pour le non-conformisme et pour fêter ça je vous emmène par ce beau soleil déjeuner au marché aux poissons de Sydney. C'est un endroit que j'adore. Regardez un peu l'enseigne de Claudio's : si le poisson était plus frais, il nagerait encore ! Vous avez le choix : poisson frais, huitres juste ouvertes, crabes, crevettes ou homard cuits ou frais, sashimi, saumon de Tasmanie fraîchement fumé... Vous prenez quoi ?

13 comments:

Zannnie said...

CONGRATULATIONS!!!+!

:) heh heh

bv said...

Happy 111+1 then.
Red appears to be your favourite colour, majority of your posts and the jumper on your profile's pic are definitely saying that. Am I wrong?

Joyeux 111+1 alors...
Le Rouge semble être ta couleur favorite, beaucoup de tes posts et la couleur de ton pull sur la photo de ton profile te trahissent. Me trompe-je?

Anonymous said...

Elle est sympa cette image Avec des vieilles pierres c'est facile de faire une belle photos, mais avec un tel sujet ça l'est beaucoup moins Tu as l'oeil pour repérer les façades qui ont tout demême de la personnalité

Félicitation pour ton 111+1ème message
J'ai eu l'oeil sur le compteur, j'ai eu le 300ème message de cergipontin en ligne de mire et finalement je ne l'ai pas senti passer alors j'ai fêté mon 301ème message (celui avec st nicolas) J'aurais du dire 300+1, ça fait mieux !

Bonne continuation, nathalie ! Ton jeune blog est déjà un blog de haute tenue

Cergie

Unknown said...

Congrats!

The colors here fit the season. I love the sign! heh.. still be swimming..

I'll have pan fried oysters please.

Olivier said...

Felicitation pour ton 111+1, c'est une idee tres originale.
On veut bien venir manger dans ce restaurant. l'enseigne est superbe et donne envie de pousser la porte et de se regaler...Hummmm

Congratulation for your 111+1, it is a very original idea. One wants to come well to eat in this restaurant. the sign is superb and gives desire for pushing the door and for regaling… Hummmm

Anonymous said...

dear Nathalie, Congratulations on your 100th, 111th and 111+1 post too:)

Anonymous said...

Happy 111+1th!
Can't believe I missed the first 111 posts.

Reflex said...

Du poisson frais pour moi :D Quelle chance d'habiter près de la mer avec toutes ces bonnes choses à manger. Superbes couleurs intenses dans la photo et félicitations pour le 111+1 :)

photowannabe said...

Think I'll have the crab or salmon, thank you.
Congrats. on your postings.
Nice inviting shot.

Jazzy said...

congratulation Nathalie on your 111+1, i love the way you're celebrating.
tomorrow i'll hit 200th post so a mini celebrations for me as well.

thanks for stopping by and your lovely comments.

Paul Murphy said...

Claudio's is my favourite place to buy seafood. The Yamba prawns are superb!

Jing said...

congratulations,Nathalie....
111+1=??i hope i will say congratulations to your 1111th post!!
hee hee... about the seafood??
can i pick it tomorrow??its time for me to sleep...:P
i dont wanna add some weight...;)

jing
shanghai daily photo

Chamamy said...

Un dormeur steplè ;)